Tillfällig flytt av vår receptionTillfällig flytt av vår reception
Anpassa textstorlek
A A A

Felanmälan

 

Om det uppstår några problem i din lägenhet eller ditt rum, problem i huset eller på gården, ska du i första hand kontakta din kvartersvärd och göra en felanmälan. Du kan mejla en felanmälan till din kvartersvärd genom att klicka på hens namn och beskriva felet eller problemet så detaljerat som möjligt. Via länken nedan hittar du kontaktuppgifter till alla kvartersvärdar.

Kontaktuppgifter till kvartersvärdar

 

Ring eller lämna brev

Du kan även ringa eller lämna ett brev i kvartersvärdens brevlåda. Du måste skriva vem som skickar felanmälan och om vi har tillåtelse att använda en huvudnyckel för att gå in i din bostad.

Vid allvarliga fel som inträffar efter kontorstid eller under helger kan du kontakta fastighetsjouren på telefonnummer 090-14 26 10. Vid brand, olyckor eller inbrott ringer du larmnumret 112.

 

När du gör en felanmälan kom då ihåg att

  • lämna ditt namn, din adress och ditt telefonnummer
  • lämna objektnumret på lägenheten (finns på din hyresavi eller på lägenhetsdörren)
  • beskriva felet eller problemet så detaljerat som möjligt
  • meddela om vi får gå in i din bostad med huvudnyckel.

Tänk på att du kan lösa många problem själv med hjälp av vår felguide

 

Kvartersvärd som tar emot samtal 

 

Kontakt

Växel

Ring: 090-17 75 00

Kvartersvärdar

Kontaktlista

Kundcenter

Mejla: Kundcenter
Ring: 090-17 77 00

Adress

Besök: Östra Kyrkogatan 2,
Moritzska gården
Post: Box 244, 901 06 Umeå

Telefontider:

Måndag–fredag 9.00–15.00

Besökstider:

Måndag–torsdag 9.00–16.30
Fredag 9.00–15.00
Lunchstängt 12–13

Journummer:

Vid allvarliga fel som inträffar efter kontorstid eller under helger, ring 090-14 26 10.

Vid brand, olyckor eller inbrott ring 112.

För att få eller lämna information om olyckor eller kriser, ring 113 13.